Általános szerződési feltételek

Általános Szerződési Feltételek

Hatályos 2024. 05. 08-tól

 

 

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a MIPA-COLOR Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a www.mipacolor.hu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Vásárló (a továbbiakban: Vásárló) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Vásárló a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a www.mipacolor.hu weboldalon keresztül történik.

 

1. Általános tudnivalók, a Felek közötti szerződés létrejötte

 

1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.mipacolor.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) található elektronikus áruházon (a továbbiakban: MIPA-COLOR Webáruház) keresztül a jelen szerződésben meghatározott Felek között jön létre. A MIPA-COLOR Webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (”Ektv.”) szabályozza.

 

1.2. A MIPA-COLOR Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.

 

1.3. A MIPA-COLOR Webáruház szolgáltatásainak jelentős része elérhető minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is. Egyes szolgáltatások azonban regisztrációhoz (majd belépéshez) kötöttek vagy köthetőek, melyre az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult.

 

1.4. A Szolgáltató a Vásárló megrendelését (ajánlatát) külön elfogadó e-mail útján fogadja el, melyben a Vásárlót tájékoztatja a megrendelése adatairól (termék megnevezése, vételára, a rendelt mennyiség, a választott fizetési mód). A megrendelés leadását követően a szerződés a megrendelt termék szállításra történő leadásáig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre a mipa@mipacolor.hu e-mail címre küldött elektronikus levélben van lehetőség.

 

A MIPA-COLOR Webáruház használatával kötött szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető, nem megtekinthető. Jogi szempontból a MIPA-COLOR Online áruházban leadott vásárlói megrendelések (elektronikus megrendelőlapok) ráutaló magatartás formájában tett jognyilatkozatnak minősülnek.

 

Bárminemű tájékoztatás, ügyintézés és szerződéskötés, valamint a szavatossági/jótállási eljárás nyelve a magyar.

 

1.5. Ügyfélszolgálat: MIPA-COLOR Kft.

Ügyfélszolgálati iroda helye: 8000 Székesfehérvár, Szüret u. 2.

Ügyfélszolgálat nyitvatartási ideje: (hétköznapokon: 9.00-16.00)

Telefon: +3620 399 0316

Internet cím: www.mipacolor.hu

E-mail: mipa@mipacolor.hu

 

1.6. A Szolgáltató a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló

2008. évi XLVII. törvény (Fttv.) szerinti magatartási kódexszel nem rendelkezik.

 

 

2. Regisztráció – ÁSZF és egyéb nyilatkozatok elfogadása

 

 

2.1. A Vásárló regisztráció mellett és regisztráció nélkül is rendelhet terméket a Szolgáltatótól.

 

A Főoldalon található Regisztráció menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra, amely két részből áll. Egy előzetes adatbekérőt (egy szabadon választható felhasználónév, egy valós e-mail cím és egy választott jelszó megadása szükséges) a regisztráció érvényesítésére szolgáló e-mailben küldött linkre kattintást követően egy részletesebb, személyes adatlap követ, melynek kitöltésére a megrendelések leadását megelőzően is sor kerülhet.

 

A Vásárló a Weboldalon történő akár regisztráció melletti akár regisztráció nélküli rendelésének leadásával automatikusan kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a Weboldalon közzétett Adatvédelmi nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.

 

2.2. A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Vásárló a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely, nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. Szolgáltató a közölt adatok Vásárló által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

 

 

3. Megrendelés

 

3.1. A vásárolandó termékek lényeges tulajdonságait, jellemzőit, a termékek használatára vonatkozó utasításokat a konkrét termék információs oldaláról lehet megismerni. Amennyiben a MIPA-COLOR Webáruházban található bármely termék minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, melynek adatait, elérhetőségét az 1.5 pontban találja.

 

A Szolgáltató szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a weboldalon vagy a használati utasításban nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik. Ha a vásárlás előtt a termékkel kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére.

 

3.2. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely az általános forgalmi adót már tartalmazza, azaz bruttó összeg. A vételár forint pénznemben kerül megjelölésre. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét.

 

3.3. A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.

 

3.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a MIPA-COLOR Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vásárló elállhat vásárlási szándékától.

 

3.5. A megrendelést a Szolgáltató csak akkor fogadja el weboldalán keresztül, ha a Vásárló a megrendeléshez szükséges valamennyi mezőt maradéktalanul kitölti. (Ha a Vásárló valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt ki, hibaüzenetet kap a Szolgáltatótól.) A Szolgáltatót a Vásárló által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A feltüntetett képek helyenként illusztrációk, az azoktól való esetleges eltérésért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

 

3.6. Megrendelés feladására a Szolgáltató áruházában a „Kosárba teszem” felirat használatával van lehetőség. A Vásárló a kiválasztott termékeket az egyes termékekre kattintást követően megjelenő, a termék részletes adatait ismertető oldalon található Kosárba link használatával teheti Kosarába. Amennyiben a Vásárló a Kosár tartalmát véglegesítette, a Pénztár linkre kattintást követően megjelenő összegző oldalon ellenőrizheti a megrendelés feladása előtt rendelése adatait, módosíthatja a számlázási és szállítási címet, kiválaszthatja a fizetés módját, valamint megjegyzést fűzhet megrendeléséhez. Az összegző oldalról visszalépve a Vásárló ismét igényeinek megfelelően módosíthatja Kosarának tartalmát, illetve egyéb adatait. A megrendelés feladására, az ajánlat elküldésére a „Pénztár” összegző oldalon található „Megrendelés elküldése” feliratra kattintással kerül sor. Amennyiben a Vásárló az online megrendelési folyamatot az ott kért adatok megadásával véglegesítette és a „Megrendelés elküldése” feliratra rákattintott, akkor ezzel megrendelést ad le, mely a Vásárló részéről kötelező érvényű vételi ajánlatnak minősül.

 

3.7. A Szolgáltató az adatbeviteli hibák („félrekattintások”) szerződéses nyilatkozat elküldését (ami vételár fizetési kötelezettséggel járó, kötelező érvényű vételi ajánlatnak a „Megrendelés elküldése” feliratra történő kattintásával valósul meg) megelőző azonosítását és kijavítását az alábbiak szerint biztosítja.

 

A Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Szolgáltató részére való elküldéséig a MIPA-COLOR Webáruházban bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására a megrendelési felületen.

 

A Vásárló az adatbeviteli hibákat a megrendelés során, annak leadásáig bármikor javítani tudja. A MIPA-COLOR Webáruház „Kezdőlap”-ján – a termékkereső használatával – megtörténhet a megvásárolni kívánt termék kiválasztása, majd a „Kosárba teszem” gombra kattintással bekerül a kiválasztott termék a Vásárló virtuális bevásárló kosarába. A „Kosár” gombra kattintva ellenőrizhető a megvásárolni kívánt termékek neve, darabszáma, egységára, a tétel részösszege és a teljes kosár részösszege, a szállítási költség és a fizetendő összeg. A ”Kosár” bármely tétele törölhető az „x” jelölésre kattintással, innen a termékkeresőbe is vissza lehet lépni újabb termékek kosárba helyezése céljából, és a kosár tartalma frissíthető, az aktuális állapot rögzítése céljából. A „Kosár” oldalról lehet továbblépni a „Pénztár” oldalra, ahol a számlázási, szállítási adatok megadására, a fizetési mód kiválasztására és az esetleges megjegyzések feltüntetésére kerül sor. Az oldal összegzi a megrendelés tartalmát, így az esetleges elütés könnyen beazonosítható.

 

A weboldalon tehát a megrendelési folyamat alatt végig láthatóak a Vásárló által megjelölt számlázási és szállítási adatok, a Fizetési mód beállítása, a megvásárolni kívánt termékek megnevezése, darabszáma, részösszege, amelyek rendre módosíthatóak. A „Pénztár” oldalról vissza lehet lépni a „Kosár” oldalra, ahol módosítható a megrendelés tartalma, a mennyiségek változtathatóak, az egyes tételek önállóan törölhetőek, erről az oldalról pedig a „Kezdőlap”-ra, a termékkeresőbe lehet visszalépni, ahol további termékek kosárba helyezésére nyílik lehetőség. Rögzíthető tehát, hogy Vásárló a „Megrendelés elküldése” feliratra történő kattintásig folyamatosan azonosíthatja és javíthatja, módosíthatja megrendelése valamennyi tételét, adatát.

 

3.8. Szolgáltató köteles a Vásárló vételi ajánlatának (megrendelésének) megérkezését követően a Vásárló részére a vásárlást elektronikus úton (e-mailben) visszaigazolni, melyben a Vásárlót tájékoztatja a megrendelése adatairól (termék megnevezése, vételára, a rendelt mennyiség, a választott fizetési mód). Amennyiben e visszaigazolás az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül Vásárló részére nem érkezik meg, akkor a Szolgáltató ajánlati kötöttsége, illetve a Vásárló bárminemű kötelezettsége minden további feltétel nélkül, automatikusan megszűnik.

 

A 48 órás visszaigazolási határidőbe a munkaszüneti napok ideje nem számít be. Munkaszüneti napok jelen ÁSZF szerint az államilag elismert munkaszüneti napok, valamint a szombati, és vasárnapi napok. Az ajánlat elfogadására és a szerződés létrejöttére az 1.4. pontban foglaltak irányadók.

 

 

4. Szállítási és fizetési feltételek

 

4.1. A Szolgáltató a megrendelt terméket szállítmányozó cég (GLS) igénybevételével házhoz szállíttatja. A szállítási díjat a Vásárló viseli oly módon, hogy a szállítási díj a Szolgáltató számláján feltüntetésre kerül. Ha egy Vásárlótól azonos napon több megrendelés is érkezik, ezek a házhoz szállítás díja szempontjából külön kerülnek figyelembevételre. Amennyiben a Vásárló a második rendelés leadásakor jelzi és erre a Szolgáltató visszajelzése alapján, még van lehetőség, a Szolgáltató összevonhatja a megrendeléseket, a már elindított csomagok utólagos összevonására nincs mód. A Szolgáltató a szállítási díj változtatásának jogát fenntartja, a módosítás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.

 

4.2. A Weboldalon megrendelt szolgáltatásokat a Szolgáltató a Vásárlónak e-mailben küldött rendelési visszaigazolásban szereplő helyszínen teljesíti.

 

 

5. Elállás joga, módja, következményei

 

Fogyasztónak minősülő Vásárló jogszabályon alapuló elállási joga

 

5.1. Ha a Vásárló fogyasztónak minősül, megilleti az elállás joga a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormány rendelet 20. §-a értelmében a MIPA-COLOR Webáruházban vásárolt termékek tekintetében.

 

A Ptk. 8:1.§ 3. pontja értelmében Fogyasztó a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

 

5.2. A fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

1.  a terméknek,

2.  több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,

3.   több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

4.    ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni, vagyis a szerződést egyoldalúan, visszamenőleges hatállyal szüntetheti meg.

 

5.3. A fogyasztónak minősülő Vásárlót nem illeti meg az elállási jog

 

–    olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő,

 

–    olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

 

5.4. A fogyasztónak minősülő Vásárlót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.

 

5.5. A Fogyasztó az őt megillető elállási vagy felmondási jogot a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Ha a fogyasztónak minősülő Vásárló elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postai úton, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1.5. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére az elállásra nyitva álló időszak alatt.

 

5.6. A fogyasztónak minősülő Vásárlót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a jelen fejezetben meghatározott rendelkezéseknek, illetve a vonatkozó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Ha a fogyasztónak minősülő Vásárló a megjelölt határidőben, minden kétséget kizáróan igazolható módon nem küldi meg elállási nyilatkozatát, ez úgy minősül, hogy a fogyasztónak minősülő Vásárló nem teljesítette az elállási jog gyakorlásához szükséges feltételeket, ezért a szerződése nem kerül felbontásra, szerződése továbbra is hatályban marad. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztónak minősülő Vásárló az erre irányuló nyilatkozatát az elállási időszak alatt (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltató részére.

 

Postai úton történő közlés esetén a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő közlés esetén az e-mail illetve a fax megérkezésének időpontját veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A fogyasztónak minősülő Vásárlónak az elállási nyilatkozatát tartalmazó levelét ajánlott küldeményként szükséges postára adnia annak érdekében, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

 

A fogyasztónak minősülő Vásárló határidőben gyakorolja elállási jogát, ha az elállási Időszak lejárta előtt (14, azaz tizennégy nap) elküldi elállási nyilatkozatát a fentebb írtak szerint a Szolgáltató részére.

 

5.7. A fogyasztónak minősülő Vásárló elállás esetén köteles a megrendelt terméket késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni az Szolgáltató részére az alábbi címre visszaküldeni.

 

Visszaküldési postacím:

MIPA-COLOR Kft. 8000 Székesfehérvár, Szüret u. 2.

 

A termék Szolgáltató részére történő visszaküldésének költsége a fogyasztónak minősülő Vásárlót terheli. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Vásárlót semmilyen más költség nem terheli.

 

5.8. Ha a fogyasztónak minősülő Vásárló eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Vásárló elállási nyilatkozatának kézhezvételétől (arról szóló értesüléstől) számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a fogyasztónak minősülő Vásárló által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, kivéve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget, valamint azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a fogyasztónak minősülő Vásárló a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.

 

A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a fogyasztónak minősülő Vásárló nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő

 

 

közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe. Felhívjuk kedves vásárlóink figyelmét, hogy bankkártyás, illetve előre utalásos fizetés esetén minden esetben a fizetéskor megadott bankszámlára utaljuk vissza a visszáru összeget. Készpénz visszafizetésére nincs lehetőség.

 

5.9. Amennyiben a Szolgáltató a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. § (1) bekezdésének i) pontjában meghatározott tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, úgy a 14 napos elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik. Amennyiben a 14 napos határidő lejártát követő tizenkét hónapon belül a Szolgáltató megadja a fogyasztónak a meghatározott tájékoztatást, az elállásra vagy a felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított 14. (tizennegyedik) napon jár le.

 

5.10. Abban az esetben, ha a fogyasztónak minősülő Vásárló a termék megvásárlására irányuló szerződéstől egyoldalú nyilatkozattal eláll, azonban az elállással érintett terméket annak jellege, tulajdonságai, illetve működése megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben használta, a termékben bekövetkező értékcsökkenésért felelősséggel tartozik. Ezen értékcsökkenéssel arányos összeget a Szolgáltató az elállási joggal érintett termék vételárának visszatérítése során érvényesíti, azaz ezen összeget a visszatérítendő vételárból beszámítással levonja. Az értékcsökkenés nagysága az elállással érintett termék jellege, értéke (vételára), valamint a fentiek szerinti használatból eredő kopás/elhasználódás mértéke alapján kerül megállapításra.

 

5.11. Érvényes elállás esetén minden kölcsönösen kapott teljesítés visszatérítendő. Amennyiben a fogyasztó nem tudja visszatéríteni számunkra a kapott teljesítést, illetve csak részben tudja, vagy csupán a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredően elhasznált, vagy nem működő állapotban, értékcsökkenten tudja visszaadni, kötelessége az ebből eredő kárt megtéríteni.

 

5.12. A fogyasztót terhelik a termék visszaküldésének közvetlen költségei.

 

5.13. A fogyasztó által kifizetett összeget – ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is – haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül utaljuk vissza. Ez a határidő az elállási szándék kézhez vételekor kezdődik. Amennyiben a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató nem téríti vissza az ebből eredő többletköltségeket. Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a visszafizetendő összeg kifizetését, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte és a tulajdonjog átruházása megtörtént (a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni). A visszatérítés során a Szolgáltató az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz (bankkártyás, illetve előre utalásos fizetés esetén minden esetben a fizetéskor megadott bankszámlára utaljuk vissza a visszáru összeget), e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

 

 

6. Jótállás, kellékszavatosság, termékszavatosság

 

6.1. Gyártói jótállások

 

Amennyiben az egyes termékekre gyártói jótállások irányadók, úgy ezek a jogszabályi alapon nyújtott kötelező jótállás feltételeit nem írják felül. Kérjük tájékozódjon a termékkel kapcsolatos gyártói jótállás feltételeiről a termék csomagolásán.

 

6.2. Kötelező jótállás

 

6.2.1. A jelen pontban foglalt rendelkezések csak a Fogyasztónak minősülő Vásárlókra irányadók.

 

6.2.2. A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a Polgári Törvénykönyv és az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról rendelkező 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.

 

Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt új termékek – továbbiakban: termék -, melyekre a jogszabály kötelező jótállási időtartalmat ír elő.

 

A jótállás időtartama:

  1. a) 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
  2. b) 250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidők elmulasztása – a jogszabályban meghatározott kivételektől eltekintve – jogvesztéssel jár.

 

A jótállási kötelezettség teljesítése a Szolgáltatót terheli. A jótállásból eredő jogokat a termék tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy Fogyasztónak minősül.

 

A Fogyasztó a jótállási kötelezettség teljesítésének helyéről a Szolgáltató ügyfélszolgálatán tájékozódhat.

 

A jótállási kötelezettség nem vonatkozik azon hibára, amelynek oka a teljesítés után keletkezett.

Ennek bizonyítása Szolgáltatót terheli.

 

6.2.3. A jótállási határidő a termék Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a Fogyasztó a terméket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a termék átadásának napja.

 

A termék kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a terméket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

 

6.2.4. A vállalkozás köteles a termékkel együtt a jótállási jegyet a Fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a termék felbontott csomagolásának a Fogyasztó általi visszaszolgáltatása.

 

A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy Fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.

 

A jótállási jegy Fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

 

6.2.5. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni (Ptk. 6:173. § (2) bek. és 6:159. §).

 

6.2.6. Ha a Fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

 

6.2.7. A jótállás a Fogyasztó törvényből eredő szavatossági jogait nem érinti.

 

 

6.3. Hibás teljesítés

 

6.3.1. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) 6:157. §-ának hibás teljesítésre vonatkozó főszabálya szerint a Szolgáltató, mint kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

 

6.3.2. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a Fogyasztó, mint jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

 

6.3.3. A Fogyasztó és a Szolgáltató közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ez azt jelenti, hogy az első hat hónapban a Szolgáltatónak kell bizonyítania, hogy a Fogyasztónak eladott dolog a teljesítés időpontjában megfelelt a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Hat hónapon túl azonban már a Fogyasztónak kell bizonyítania, hogy a termék hibás volt.

 

6.3.4. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

 

6.4. Kellékszavatosság

 

6.4.1. Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a Szolgáltató – továbbiakban: kötelezett – a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.

 

Kellékszavatossági igénye alapján a Vásárló – továbbiakban: jogosult – választása szerint

 

a)   kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

 

b)   az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

 

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

 

6.4.2. A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

 

6.4.3. A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni.

 

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.

 

6.4.4. A kellékszavatossági igény elévülése

A jogosult kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el.

 

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

 

Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.

 

A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

 

6.4.5. A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik. Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

 

6.5. Termékszavatosság

 

6.5.1. Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (ezen alcím alkalmazásában: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

 

Ezen alcím alkalmazásában gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

 

6.5.2. A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

 

a)  a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;

b)  a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy

c)  a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

 

6.5.3. Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

 

6.5.4. A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

 

A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

 

 

7. Felelősség

 

A Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget. A képernyőn megjelenő színek a monitor felbontásától és beállításaitól függően változhatnak, ezért nem tudjuk garantálni, hogy a képernyőn megjelenő színek pontosan megegyeznek a festékek tényleges színével, melyekről az üzleteinkben elérhető színminták segítségével tájékozódhat.

 

Vásárló a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

 

Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért. Vásárló teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

 

Szolgáltató weboldala olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhat, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

 

Az Ügyfelek által a Weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

 

Az Internet globális jellege miatt a Vásárló elfogadja, hogy a Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység az Vásárló államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag az Ügyfelet terheli a felelősség.

 

Amennyiben Vásárló a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak. Amennyiben Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

 

 

8. Szerzői jogok

 

8.1. A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll.

 

9. Panaszkezelés, jogérvényesítés

 

9.1. Panaszkezelés, ügyfélszolgálat

 

Amennyiben a Fogyasztó a fogyasztói jogainak megsértését észleli a Szolgáltató eljárásával kapcsolatban, jogosult panasszal élni a Szolgáltató 1.5. pontban megjelölt ügyfélszolgálatánál, mely egyúttal a panaszügyintézés helye. Panasz előterjeszthető írásban (e-mailen, levélben) vagy szóban (személyesen vagy telefonon) az 1.5 szerinti elérhetőségeken.

 

 

Vásárlói ügyfélszolgálat (Vevőszolgálat)

Cím: Mipa Color Kft. 8000. Székesfehérvár, Szüret u. 2.

Személyes ügyfélszolgálati nyitva tartás: H-P: 09:00-16:00-ig

Telefonszám: +3620 399 0316

E-mail: mipa@mipacolor.hu

 

 

A Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Amennyiben a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni és azt 30 napon belül megküldi a Fogyasztónak érdemi válaszával együtt. A Fogyasztó írásbeli panaszát a Szolgáltató a panasz beérkezését követően – jogszabály eltérő rendelkezése hiányában – 30 napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles.

 

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti.

 

 

9.2. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál:

 

A fogyasztónak minősülő vásárló fogyasztói jogainak sérelme esetén panasszal fordulhat a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben, általános fogyasztóvédelmi hatóságként a területileg illetékes fővárosi és megyei kormányhivatalok járnak el. A hivatalok elérhetőségeiről a http://www.kormanyhivatal.hu/oldalon tájékozódhatnak.

 

9.3. Békéltető testületi eljárás lehetősége: Amennyiben Szolgáltató és a fogyasztónak minősülő Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, a fogyasztónak minősülő vásárló a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (a továbbiakban: fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése érdekében jogosult a Szolgáltató székelye vagy a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testülethez fordulni és eljárását kezdeményezni. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

 

A Szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület elérhetősége:

 

Fejér Megyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

Fax száma: (22) 510-312

E-mail cím: /www.bekeltetesfejer.hu/kapcsolat/

 

Az Ön, mint Fogyasztó lakóhelye szerint illetékes békéltető testületről tájékozódjon a fogyasztovedelmireferens.hu/hatosagok-es-bekelteto-testuletek-elerhetosegei internetes oldalon.

 

 

A Szolgáltatót a Békéltető Testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ez egyrészt a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettség, másrészt a Békéltető Testületi meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása. Amennyiben a Szolgáltató székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara szerinti megyében van bejegyezve, a Szolgáltató együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

 

 

9.4. Bírósághoz fordulás joga: A Vásárló jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi. V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

 

 

9.5. Online EU-vitarendezési platform: A Fogyasztó a Szolgáltatóval az online vásárlásból eredő jogvitáját az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platformon keresztül is intézheti, mely az alábbi linkről érhető el:

 

 

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

 

A platform igénybevétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében.

Fogyasztó ezt követően nyújthatja be panaszát az online honlapon keresztül.

 

A 26/2019. (VIII. 26.) ITM rendelet 14§-a alapján az online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén – az Fgytv. 20. §-ában meghatározott illetékességi szabályok figyelembevételével – valamennyi megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamara által működtetett békéltető testület eljárhat.

 

 

10. Egyebek

 

10.1. A MIPA-COLOR Webáruház WooCommerce alapokon működő információs rendszer, biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Weboldalon való vásárlás feltételezi a Vásárló részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.

 

10.2. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról, azok életbe lépését megelőzően, a felhasználókat a honlapján (www.mipacolor.hu) tájékoztatja.